پودر آمالگام

پودر آمالگام gs-80 محصولی از SDI

پودر آمالگام SDI حاوی ذرات تراشه ای و کروی می باشد. استحکام بالا و تغییر ابعادی مثبت از ویژگی های منحصر بفرد آمالگام SDI است

ویژگی ها :

استحکام فشاری

بعد از ۱ ساعت : ۲۲۵ مگاپاسکال

بعد از ۲۴ ساعت : ۵۱۰ مگاپاسکال

استحکام کششی

بعد از ۱ ساعت : ۲۲ مگاپاسکال

بعد از ۲۴ ساعت : ۵۴ مگاپاسکال

تغییر ابعاد در ۲۴ ساعت : ۲+ میکرومتر بر سانتیمتر

خرید پودر آمالگام

پودر آمالگام آریستالوی محصول کشور انگلستان.


موجود در بازار جهانی از جمله ایرن.


آمالگام یکی از اصلی ترین و قدیمی ترین مواد پرکننده دندان است.


این محصول یکی از بهترین آمالگام های موجود در بازار است.


پودرها به شکل ادمیکس(مخلوطی از پودرهای شکسته و کروی) است.


پودر آمالگام آریستالوی به وسیله ی دستگاه آمالگاموتور و با ترکیب شدن با جیوه، تشکیل ملغمه میدهد.


ملغمه در دندانپزشکی برای پر کردن دندان های خلفی استفاده میشود.


مزیت آمالگام نسبت به بقیه پر کننده ها این است که استحکام بیشتری دارد. به طوری که چندیدن سال میتواند دوام داشته باشد.


آمالگام بعد از تشکیل ملغمه، رنگ نقره ای براق دارد.


نسبت پودر و جیوه این محصول(پودر آمالگام اریستالوی) ۱:۱ است.


محصول کشور انگلستان است.


تغییر ابعاد مثبت منجر به کیفیت بالای سیل در مارجین ها می شود در حالیکه تغییر ابعاد منفی باعث حساسیت های بعد از ترمیم می شود.

ترکیب آلیاژ : ۴۰ درصد نقره ، ۳۱.۳ درصد قلع و ۲۸.۷ مس

وزن : ۳۰ گرم

آمالگام دندانی 

برای بیش از ۱۵۰ سال و در ترمیم دندانهای میلیون‌ها نفر از مردم جهان به کار رفته است. در حدود ۵۰% وزنی آمالگام را جیوه (Elemental Mercury) تشکیل می‌دهد. خواص شیمیایی جیوه باعث اتصال نقره و مس می‌شود. بخشی از جیوه موجود در آمالگام دندانی در حین ترمیم و یا تعویض ترمیم و همچنین حین جویدن به صورت بخار جیوه در دهان آزاد و از طریق ریه جذب می‌گردد.


از دیرباز در مجامع علمی نگرانی‌هایی در خصوص ایمنی ترمیم‌های آمالگام مطرح بوده است؛ فرضیاتی ارایه شده است مبنی بر اینکه تماس طولانی مدت با غلظت‌های پایین جیوه ناشی از آمالگام دندانی منجر به ایجاد یا تشدید ضایعات تخریبی عصبی مانندALS (amyotrophic lateral sclerosis)، آلزایمر، پارکینسون و MS می‌گردد. خصوصا نگرانی‌ها به دنبال کشف ارتباط جیوه موجود درماهی (Methyl Mercury) و مشکلات مغزی -عصبی از قبیل کوری، کری و عقب افتادگی در جنین و نوزادان بیشتر شد (هرچند مشخص شده است که ترکیب جیوه در آمالگام با جیوه در ماهی‌ها متفاوت است).https://b2n.ir/s35890


در حال حاضر در کشورهایی مانند سوئد و نروژ استفاده از آمالگام ممنوع شده است و در کانادا و آلمان پیشنهاد شده است تا حد امکان در زنان باردار و کودکان ترمیم آمالگام انجام نشود. بسیاری از بیماران مراجعه کننده به مطب‌های دندان‌پزشکی دغدغه‌های مشابهی در خصوص آمالگام دارند و بعضا با نگرانی از دندان‌پزشکشان در خصوص سمیت آمالگام پرسش می‌کنند. در پاسخ به این بیماران چه پاسخی می‌توان داد؟ شواهد علمی موجود چه می‌گویند؟

آمالگام پودری ۴۵% چیست؟

همانطور که می دانید مواد مصرفی در دندانپزشکی گستردگی زیادی دارند. این تنوع و گستردگی به نوع کارایی آنها نیز بستگی دارد. یکی از مهمترین مواد مصرفی دندانپزشکی، مواد پر کننده دندان هستند.

انواع پر کننده های دندان شامل انواع کامپوزیت و انواع آمالگام می باشند. آمالگام پودری یکی از انواع آمالگام موجود در بازار است که شناخته شده ترین آنها عبارتند از:

پودر آمالگام آریستالویhttps://b2n.ir/s35890

پودر آمالگام سینالوکس

آمالگام نوعی آلیاژ است که از دو فلز اصلی جیوه و نقره تشکیل می شود اما استحکام آن بیشتر به دلیل پیون مس-قلع می باشد. این پیوند نسبت به پیوند قلع و جیوه نسبت به خوردگی کمتر حساس بوده و مقاومت بهتری دارد.

قبل تشکیل تبدیل شدن این پر کننده به یک آلیاژ به دو شکل پودری و مایع می باشد که شکل پودری آن مربوط به فلز های نقره و مس و مقداری قلع مربوط می شود و قسمت مایع نیز شامل فلز مایع جیوه می شود. آمالگام پودری ۴۵% نشان دهنده نسبت این فلزات است.

از مهمترین مزایای استفاده از این پر کننده در دندانپزشکی به جهت ترمیم دندان های پوسیده می توان به این موارد اشاره نمود:

ماده ای نسبتا ارزان قیمت است.

 حجم های نا منظم دندان را به راحتی می پوشاند.

نسبت به دیگر مواد پر کننده دوام و عمر بیشتری دارد.

استفاده از آن راحت است.

در طول درمان شکل پذیری ساده تری دارد.